Pozycjonowanie — Co to takiego? Krótki poradnik jak pozycjonować własną witrynę i dlaczego jest to takie ważne?
Marketing

Pozycjonowanie — Co to takiego? Krótki poradnik jak pozycjonować własną witrynę i dlaczego jest to takie ważne?

Pozycjonowanie to hasło często odmianie przez wszystkie przypadki. To dzięki niemu nasza strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a użytkownicy dzięki temu wchodzą na nią. Tylko odpowiednie przystosowanie naszej strony pod względem seo oraz wykonywanie pewnych czynności sprawi, że wyszukiwarka wie — o czym jest nasza strona, pozytywnie ją oceni i wyświetli wysoko, gdy dana osoba będzie wyszukiwała konkretnej informacji w sieci. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, w którym wyjaśniamy — czym jest pozycjonowanie, jak możemy je wykonywać oraz dlaczego jest takie ważne!


Pozycjonowanie — Co to takiego?

Pozycjonowanie to sprawienie, aby nasza strona znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, gdy dany użytkownik wpisze do wyszukiwarki konkretną frazę, temat czy zapytanie. Google na podstawie wielu czynników określa jakie strony w sieci są o danej tematyce oraz czy są wartościowe pod tym względem. Wykonując odpowiednie działania, możemy pomóc pokazać się Google i dostarczyć wyszukiwarce informację, że nasza witryna jest jakościowa. Dzięki temu Google umieści nas wyżej w wynikach wysuwania, gdy konkretna osoba będzie wyszukiwała informacji o danej tematyce. Istnieje wiele sposobów pozycjonowania oraz zwiększania swojej pozycji w Google. Sama wyszukiwarka oficjalne podpowiada co zrobić, aby lepiej zaprezentować się nie tylko użytkownikom i czytelnikom, ale właśnie wyszukiwarce i być wyżej w hierarchii wyników.

Jak mogę pozycjonować swoją witrynę?

Pierwszy sposób na pozycjonowanie witryny internetowej to umieszczenie na niej tekstów seo. To teksty, które posiadają wartość dla czytelnika — np. są interesujące, ale oprócz tego zawierają konkretne słowa kluczowe wplecione w tekst. Dzięki nim wyszukiwarka Google wie, o czym jest nasza witryna i jak dużo treści o danej tematyce się na niej znajduje. Na tej podstawie umieszcza nas odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania, dlatego warto zadbać, aby na naszej stronie znalazło się odpowiednio dużo tekstów seo i słów kluczowych z danej kategorii. Teksty takie możemy zamówić np. u copywriterów czy w agencjach seo. Powinny one mieć określone natężenie słów kluczowych, zawierać inne frazy z danej tematyki i być odpowiednio sformatowane, aby Google nie uznało ich za próbę oszustwa.

Kolejnym sposobem na skuteczne pozycjonowanie jest linkowanie, czyli link building. Wyszukiwarka Google ocenia naszą atrakcyjność również na podstawie tego, czy na innych stronach www znajdują się odnośniki do naszej witryny. Jeśli wiele stron poleca naszą stronę, wyszukiwarka Google uznaje ją za przydatną i umieszcza wyżej w wynikach wyszukiwania. Linki umieszczane są w formie krótkich wpisów np. polecających czy zapraszających z odnośnikiem do naszej strony na blogach, czy forach. Im jest ich więcej, tym lepszy efekt. Powinny dbać także o zamieszczanie linków na dobrych jakościowo serwisach. Taką czynność możemy wykonywać samodzielnie lub zamówić ją w agencjach seo.

Pozycjonowanie — Co to takiego? Krótki poradnik jak pozycjonować własną witrynę i dlaczego jest to takie ważne?

Ważnym krokiem w pozycjonowaniu jest również optymalizacja naszej witryny. Z pewnością zaliczać będzie się do tego umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w tytule i opisie strony widocznych w wyszukiwarce Google w formie wyniku, poprawne uzupełnienie danych strukturalnych, umieszczanie linków wewnętrznych prowadzących do innych części serwisów czy odpowiednie formatowanie tekstu na stronie. Pozycjonować naszą witrynę możemy również lokalnie tzn. wykonywać czynności pozycjonujące, ale pod kątem danej lokalizacji czy miasta. Może być to np. umieszczenie w tekstach seo przy frazach nazwy miasta lub linkowanie witryny na lokalnych forach czy blogach. Możemy też zadbać o pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Odbywa się ono poprzez zadanie pytania głosowo — do mikrofonu np. smartfonu czy tabletu. Wyszukiwarka ustala wtedy listę wyników nieco inaczej np. zwracając uwagę na long taile, czyli całe zwroty lub pytania umieszczone na naszej witrynie, a nie pojedyncze słowa kluczowe. Google ocenia też przystosowanie naszej strony do urządzeń mobilnych.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie ważne jest z kilku względów. Pierwszym z nich jest wyższa pozycja w wyszukiwarce Google i możliwość pozyskania większego ruchu. Większa ilość klientów, którzy będą wchodzili na naszą stronę, przełoży się na większą sprzedaż i zainteresowanie marką. Tylko kilka pierwszych wyników jest najchętniej odwiedzanych, gdzie kolejne otrzymują znacznie mniej wejść, a te umieszczone na drugiej czy trzeciej stronie praktycznie są pomijane przez potencjalnych klientów, czy użytkowników wyszukiwarki. Wysoka pozycja w Google to też plusy wizerunkowe. Wiele osób sądzi, iż jeśli Google ocenia naszą stronę wysoko, to rzeczywiście jesteśmy rzetelną i godną zaufania marką. W ten sposób możemy pozyskiwać równie wielu klientów co przy okazji innych kampanii reklamowych np. na Facebooku i reklam tradycyjnych.

Z pewnością szczególnie pozycjonować witrynę powinniśmy, jeśli prowadzimy witrynę biznesową, która służy nam do zarabiania pieniędzy. Warto pozycjonować też swojego bloga, gdy chcemy pozyskać nowych czytelników i odbiorców. Samo pozycjonowanie nie jest bardzo trudne i możemy je wykonywać po zapoznaniu się z materiałami na jego temat. Pozycjonowanie jest porównywalnie kosztownie do innych form reklam i daje bardzo dobre rezultaty. Im wyżej będziemy w wynikach wyszukiwania Google, tyle więcej korzyści otrzymamy.

Zobacz więcej podobnych postów