Każdy, kto jest w pełni zaangażowany w rozwój swojej firmy cieszy się z generowanej sprzedaży. To w końcu zwieńczenie wszystkich podejmowanych działań, z których najważniejszą jest zdecydowanie reklama. Ustawiona w trafny sposób może zwiększyć zainteresowanie konsumentów naszymi produktami i usługami. Jeżeli jest oryginalna z powodzeniem pozwoli na wyprzedzenie konkurencji. Jakie więc czynniki decydują o skuteczności reklamy internetowej?
Na co zwraca uwagę konsument?
Wielu konsumentów przed dokonaniem zakupu porównuje ceny tego samego produktu u innych sprzedawców. Zajmuje to maksymalnie kilka minut i już posiada się niezbędną wiedzę. Takich kroków zazwyczaj nie podejmujemy przy zakupach stacjonarnych, lecz tych dokonywanych w sieci – już tak. Dlatego cena ma ogromne znaczenie, jeżeli jest znacznie wyższa przy takiej samej jakości – trudno będzie zdobyć klienta. Wpływ na zakupy w danym miejscu w Internecie mają również obecne w nim opinie. Te negatywne lub ich całkowity brak niestety nie spowoduje wzrostu zaufania i odstraszy potencjalnego klienta. Zaufanie jest bardzo ważne. Trudno zbudować je bez obecności pozytywnych opinii.
Przyciąganie uwagi stroną internetową
Rynek e-commerce cały czas się rozwija, o czym świadczy otwieranie wielu sklepów internetowych. Jednak nie ma mowy o skuteczności tego działania, gdy strona internetowa niczym się nie wyróżnia. Powinna być ona przejrzysta i odpowiednio dostosowana. Obowiązkowe są pobraniowe i elektroniczne płatności oraz różne formy wysyłki. Klienci zwracają także uwagę na estetykę zdjęć, jeżeli nie spełniają ich oczekiwań, zwyczajnie nie zwrócą uwagi na asortyment. Z uwagi na fakt korzystania z urządzeń mobilnych, strona powinna być do nich dostosowana. Należy zwracać uwagę na detale, które z pewnością dostrzegą klienci. O sukcesie nie może być mowy również wówczas, gdy poziom obsługi klienta pozostawia wiele do życzenia. Odpowiedzi na pytania klientów powinny być udzielane szybko i rzeczowo, by efektem był zakup satysfakcjonujący konsumenta.