Jak zdobyć więcej polubień i followersów na Instagramie? W tym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, jak zdobyć więcej fanów na Instagramie w 2022 roku. Zobacz, co mają w tym temacie do powiedzenia nasi eksperci.
Sposób numer jeden: więcej video na Instagramie
Kiedy po raz pierwszy uruchomiono Instagram, wszystko kręciło się wokół zdjęć. W 2022 roku wydaje się bardziej prawdopodobne, że to wideo będzie odgrywać coraz większą rolę na tej platformie.
Ostatnie badania przeprowadzone przez Animoto wykazały, że aż 72% konsumentów wolałoby dowiedzieć się czegoś o produkcie lub usłudze poprzez wideo niż poprzez tekst. Można więc śmiało powiedzieć, że jeśli jeszcze nie włączyłeś wideo do swojej strategii w mediach społecznościowych, być może nadszedł czas, aby to nadrobić.
W tym celu testuj filmy o różnej długości i formacie - niektóre z nich możesz tworzyć samodzielnie za pomocą narzędzi takich jak Hyperlapse czy Boomerang. Ciekawym rozwiązaniem dla marek jest podejmowanie współpracy z influencerami, a nawet wykorzystanie Facebook Live.
Sposób numer dwa: publikuj konsekwentnie
Jeśli chcesz mieć więcej polubień, reakcji i zaangażowania na Instagramie, musisz publikować posty konsekwentnie. Twoi potencjalni odbiorcy chcą wiedzieć, że mogą na Ciebie liczyć. Jeśli zobaczą, że od dłuższego czasu nic nie publikujesz, prawdopodobnie przejdą do innej grupy i będą śledzić kogoś innego.
Jest to szczególnie ważne, jeśli próbujesz promować swoją firmę na Instagramie. Jeśli ktoś odwiedza Twój profil i widzi, że ostatni post został opublikowany miesiące temu, nie ma szans, aby zaufał Twojej firmie. Pomyśli, że nie prowadzisz już działalności lub straciłeś zainteresowanie platformą.
Sposób numer trzy: nawiązuj kontakty z innymi użytkownikami
Media społecznościowe to przede wszystkim budowanie relacji, a jednym ze sposobów na ich budowanie jest śledzenie innych użytkowników. Gdy znajdziesz konto, które Ci się spodoba, śledź je i staraj się angażować w publikowane na nim posty, komentując je z sensem. Dzięki temu zostaniesz zauważony nie tylko przez właściciela konta, ale także przez jego użytkowników, którzy być może zaczną śledzić również Ciebie.
Jeśli masz na swoim profilu już sporą liczbę obserwujących, to warto rozważyć współpracę z innymi influencami. Idealnym rozwiązaniem będzie, jeśli w ich grupie docelowej znajdują się podobni użytkownicy do tych, którzy śledzą Twoje poczynania. To najprostszy sposób na pokazanie się szerszemu gronu, a tym samym zdobienie nowych obserwujących oraz fanów.