Żaden projektant nie jest samotną wyspą. Niezależnie od tego, czy chętnie podążasz za nowymi trendami, czy nie, na branżę graficzną nieustannie wpływają reklamy, marketing, architektura, kultura popularna i wzorce technologiczne. Zobacz, jakie trendy będą dominować w 2020 roku.
Stonowane palety kolorów
Po latach odważnych, neonowych i jasnych kolorów używanych w milionach grafik, w tym roku będą wyglądać dużo bardziej powściągliwie. W tym roku żywe odcienie zostaną zastąpione przez stonowaną paletę barw.
Efekt 3D i realizm
Trend 3D osiągnął apogeum w 2019 roku i na pewno nie zniknie tak szybko. Dzięki możliwościom nowoczesnych technologii i oprogramowania w 2020 roku będziemy oglądać więcej niesamowitych kompozycji graficznych 3D. Co więcej, by pokazać swoją kreatywność, projektanci często łączą go z innymi realistycznymi elementami, takimi jak zdjęcia i dwuwymiarowe obiekty.
Błyszczące metale
Zastosowanie materiałów metalicznych stało się niezwykle modne w identyfikacji wizualnej i projektowaniu produktu. Z reguły ten trend wymaga minimalistycznego podejścia. Warto zauważyć, że graficy używają głównie złota. Symbolizuje luksus, klasę, elegancję i dobry gust. Efekt metaliczny można osiągnąć, stosując błyszczące elementy na matowych powierzchniach w dowolnym kolorze.
Zabawa z typografią
Aby tworzyć bardziej innowacyjne i nowoczesne kompozycje, graficy bawią się typografią. Eksperci przewidują, że ten trend rozwinie się w 2020 roku. Dosłownie i w przenośni! Ozdobiona pięknymi kwiatami, geometrycznymi kształtami i kreatywnymi elementami typografia artystyczna przyciągnie uwagę. Jeśli chodzi o grubość czcionki, im grubsza, tym lepiej. Masywne fronty zalewają branżę graficzną. Widzimy je w logo, na plakatach, stronach internetowych i projektach opakowaniach. Po raz kolejny litery będą ogromne. Mogą nawet wykraczać poza krawędzie kompozycji.
Dużą popularnością cieszą się dwuwymiarowe kształty, a nawet trójwymiarowe. Półprzezroczystość w typografii jest również dość modna. W 2020 roku zobaczymy ją w różnych formach. Sekcje słów nakładających się na siebie, “podwójna typografia”, przy czym druga kopia jest przezroczysta albo półprzezroczysta na zdjęciach i innych elementach kompozycji.
Unikalny branding
Marki wiedzą, że potrzebują logo, by się wyróżnić. Jednak w 2020 roku będą myśleć poza logo i budować szerszą, bardziej kompleksową tożsamość. Zdają sobie sprawę ze znaczenia spójnego i wpływowego systemu identyfikacji marki. Zwracają uwagę na unikalny branding, obejmujący logo, wizytówkę, stronę internetową i obecność w mediach społecznościowych.
Wizualna imitacja cieczy
Stanie się jednym z najbardziej przyciągających wzrok trendów graficznych w 2020 roku. Ten efekt przypomina wizualną imitację różnych płynów. Trend będzie szczególnie popularny w projektowaniu stron internetowych. Elementy “płynnego” designu ma miękkie kształty, które wywołują wrażenie ruchu, ekspresji i kreatywności. Można je łączyć z angażującą animacją, odważną paletą kolorów, gradientami i półprzezroczystością.
Jeśli chcesz poznać aktualne trendy, zapisz się na szkolenia graficzne. Zapewniają niesamowity rozwój. Warto szkolić się pod okiem profesjonalnego trenera.