Siła plotki, czyli marketing szeptany
Marketing

Siła plotki, czyli marketing szeptany

Plotka wielu osobom kojarzy się negatywnie, ale nie w każdym wypadku jest to złe zjawisko. W nowoczesnym marketingu coraz większe znaczenie odgrywa marketing plotki, często określany jako marketing szeptany albo buzz marketing. Jest to zjawisko, które ma na celu wypromowanie marki, ale nie jest to nachalne i ostentacyjne. Dokonały marketing szeptany, powinien być niezauważalny i w żadnym wypadku nie może kojarzyć się z reklamą.

Plotka, która sprzedaje

Skuteczne szeptanie o marce, może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz doprowadzić do wzrostu zainteresowania danym produktem lub usługą. Duże znaczenie odgrywa tutaj content marketing, czyli prawidłowe dopasowanie treści, tak aby ludzie docierali do marki nie tylko w celu dokonania zakupów. Interesująca wartość dla użytkownika sprawia, że przywiązuje się on do danej firmy. Marketing plotki ma na celu pobudzenie rozmów, a reszta robi się sama. Odbiorcy dyskutują na temat danego produktu, ale robią to z własnej woli.

Siła plotki, czyli marketing szeptany

Siła rekomendacji

Nie od dzisiaj wiadomo, że największe znaczenie dla konsumenta ma opinia na temat danego produktu i usługi. Każdy zakup poprzedzony jest poszukiwaniami recenzji użytkowników. Najczęściej największym zaufaniem cieszą się opinie osób najbliższych, ale nie jest to reguła. Także całkowicie obce referencje mają znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Zarekomendowaniu jakiegoś produktu w trakcie luźnej rozmowy czy też wspomnienie o nowym, wartościowym towarze będzie najlepszą reklamą i zachęta do zakupu.

Marketing kontrolowany

Dobrzy marketingowcy mają świadomość, że skuteczny buzz marketing wymaga odpowiedniego przygotowania. Konieczne jest stworzenie silnych sieci społecznych i nawiązanie więzi i relacji z klientem. Doskonale przydają się do tego liczne forma internetowe i portale społecznościowe. Marketing musi być subtelny i prawie niezauważalny. Największe znaczenie ma rozpoczęcie dyskusji, a dopiero w kolejnym kroku wspomnienie o danym produkcie marki. Marketingowcy muszą pamiętać, że naturalność jest priorytetem i to na niej powinni budować skuteczny marketing plotki.

Zobacz więcej podobnych postów