W natłoku konkurencji raczej nie ma co czekać aż klienci sami znajdą Twój sklep internetowy. Warto się promować i docierać ze swoją ofertą do coraz większego grona klientów. Jak to zrobić? Oto kilka sposobów!
Sposoby na promowanie sklepu internetowego
Adsy to najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Aż 96 % ludzi korzysta z wyszukiwarki Google więc warto tam być ze swoimi reklamami. W ramach kampanii Google Ads możemy się reklamować zarówno w wyszukiwarce, jak i na portalach. Istnieją różne modele rozliczeń - możesz płacić za kliknięcie lub za konwersję. Wszystko zależy od tego jak skonfigurujesz kampanię.
Być może słyszałeś, że dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga firmowego. Jak najbardziej, pod warunkiem, że treść wpisów będzie wartościowa dla użytkowników, zoptymalizowana pod SEO i zamieszczana regularnie. Dzięki prowadzeniu bloga możesz budować swoją pozycję jako eksperta, jak również zyskiwać oraz większą widoczność w wynikach wyszukiwania(pamiętaj o optymalizacji pod frazy kluczowe). Blog jest także znakomitym miejscem aby budować linkowanie wewnętrzne, np. linkować do oferty, ale uwaga! Wszystko z umiarem.
Załóż firmową stronę na Facebooku i bądź obecny w social media
Ile razy dziennie przeglądasz Facebooka? Pewnie dużo. Dokładnie tak samo jak wielu z Twoich potencjalnych klientów. Stwórz więc na FB stronę swojego sklepu internetowego. Do jego polubienia zaproś znajomych, oraz publikuj ciekawy content który zachęci użytkowników do dyskusji czy udostępniania. Ważna jest regularność. Bardzo często ktoś, kto wyszuka Twój sklep w internecie, będzie chciał się sprawdzić w socialach. Jeżeli wejdzie na Twój firmowy profil na FB, a tam ostatni wpis opublikowano np. 2 lata temu, może zrezygnować z zakupu!
Silny trend - Influencer marketing
Tak już jest, że nie zawsze wierzymy sprzedawcom, ale ludziom takim jak my, już tak. Opinia i reklama u lubianego Influencera(Bloger, Instagramer, Youtuber i inne) potrafi dać więcej niż nawet najlepsza reklama! Dlatego warto rozważyć współpracę.