Reklama zewnętrzna i jej skuteczność marketingowa
Marketing

Reklama zewnętrzna i jej skuteczność marketingowa

Reklama zewnętrzna to jeden z najpopularniejszych sposobów na promowanie swoich usług. Korzystają z niej firmy na całym świecie, a nośniki reklamy zewnętrznej na dobre wpisały się w krajobraz miast. Reklama zewnętrzna posługuje się głównie obrazem, który odpowiednio przygotowany doskonale zapada w pamięć odbiorców. W czym tkwi sekret reklamy zewnętrznej i dlaczego warto się nią wspierać w swoich działaniach marketingowych?

Reklama zewnętrzna – czym jest i w jaki sposób komunikuje się z odbiorcami?

Reklama zewnętrzna, znana także pod nazwą reklamy outdoorowej lub po prostu outdooru, jest rodzajem działań promocyjnych skierowanym głównie do mieszkańców wielkich miast. Z jej nośnikami spotykamy się praktycznie na każdym kroku. Kolorowe billboardy, mieniące się całą ferią barw citylighty, czy popularne komunikaty wyświetlane na ekranach w środkach komunikacji miejskiej przyciągają uwagę potencjalnych klientów, wzbudzają ich zainteresowanie przedstawioną ofertą oraz lepiej zaznajamiają z firmą oraz marką, która za nią stoi.

Reklama zewnętrzna posługuje się głównie obrazem, który według badań najlepiej zapada w pamięć obserwatorów. Jej zadaniem nie jest bowiem przekazywanie szczegółowych informacji na temat danej oferty lub produktu, lecz zwrócenie na niego uwagi odbiorców oraz zakorzenienie w ich świadomości. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się więc zwięzłością treści pisanych oraz obecnością grafik, obrazów oraz krótkich i chwytliwych haseł reklamowych, które są łatwe do zapamiętania oraz budzą pozytywne skojarzenia.  

Reklama zewnętrzna i jej skuteczność marketingowa

Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej

Nośniki wykorzystywane przez reklamę zewnętrzną są obecnie bardzo zróżnicowane. Należą do nich takie popularne narzędzia, jak plakaty, billboardy, afisze, citylighty i wiele innych. Spotykamy je głównie w często uczęszczanych miejscach, np. na przystankach autobusowych, na ruchliwych skrzyżowaniach, na budynkach oraz wszystkich innych miejscach, które charakteryzują się stałą obecnością przechodniów i samochodów.

Nośniki reklamy zewnętrznej można znaleźć także w autobusach, pociągach oraz innych środkach transportu publicznego. Najczęściej wykorzystywane są tu nowoczesne ekrany LED, które pozwalają na wyświetlanie całych sekwencji reklam oraz mają za zadanie umilenie pasażerom podróży. Krótkie i często zabawne filmiki przyciągają uwagę oraz wzbudzają chęć ich komentowania, co pozytywnie wpływa na popularność reklamowanych produktów oraz pozwala zwiększyć zasięgi reklamy.

Skuteczna reklama zewnętrzna. Jaka powinna być?

Powszechność występowania reklamy zewnętrznej wiąże się jednak z pewnym niebezpieczeństwem – ludzie stają się coraz bardziej przyzwyczajeni do jej obecności i w efekcie przywiązują do niej coraz mniejszą wagę. W efekcie, przedsiębiorcy zainteresowani jej wykorzystywaniem w swoich działaniach marketingowych muszą poszukiwać coraz to nowych sposobów na przyciągniecie uwagi potencjalnych odbiorców oraz zainteresowanie ich konkretną ofertą.

Reklama zewnętrzna, aby była skuteczna, powinna opierać się na elementach wizualnych. Musi być właściwie przygotowana zarówno pod względem estetycznym, jak i marketingowym. Właściwie dobrana kolorystyka, czytelność oraz oryginalność pozwolą jej wyróżnić się na tle innych reklam oraz sprawią, że reklama zewnętrzna stanie się istotnym elementem każdej kampanii marketingowej. Oferty firm zajmujących się realizacją reklamy zewnętrznej znaleźć można na stronie: https://www.reklama.pl/zlecenia/reklama-zewnetrznawewnetrzna.

Zobacz więcej podobnych postów