Narzędzia social media - przegląd wszystkich najważniejszych
Marketing

Narzędzia social media - przegląd wszystkich najważniejszych

Obecność w social mediach jest jak najbardziej uzasadniona, tworzy się w ten sposób relacje z odbiorcami, którzy reagują na publikowane treści, udostępniają je dalej. Tworząc firmowe konta w social mediach niezbędne jest dokonanie wyboru narzędzi do analizy wdrożonych działań. Każde ma oczywiście swoje wady i zalety, ale charakteryzują się skutecznością, która przecież w tym wszystkim jest zawsze najważniejsza.

Narzędzia social media - przegląd wszystkich najważniejszych

Narzędzia social media

Firmy mają dość dużo możliwości do wyboru, jeśli chodzi o narzędzia social media, każde z nich wyróżnia się czymś innym. Monitorowanie marki jest możliwe między innymi dzięki Hootsiute, pierwsza wersja aplikacji powstała w 2008 roku, do dzisiaj wybiera ją wielu użytkowników. Wśród jej zalet najważniejsza jest łatwość obsługi i przejrzystość panelu głównego. Dodatkowo istnieje możliwość generowania raportów z aktywności w konkretnym kanale społecznościowym oraz zaplanowania nowych działań na kolejne dni. Z obsługą poradzą sobie osoby, które nie do końca dobrze porozumiewają się w języku angielskim, ponieważ dostępna jest polska wersja. Z aplikacji można korzystać za darmo lub wykupić pakiet PRO w cenie 8,99$ na 1 miesiąc. Wadą jest dość duża ilość opcji dodatkowo płatnych, czasami również użytkownicy uskarżają się na dość wolne odświeżanie wątków. Kolejną propozycją, dzięki którym narzędzia social media są analizowane jest Over Graph – powstała we Francji, nie ma polskiej wersji językowej. Obsługa jest jednak na tyle prosta, że wystarczy podstawowa znajomość języka angielskiego. Dzięki aplikacji śledzi się działania podejmowane na Facebooku, Twitterze, Youtube – czyli najpopularniejszych social mediach. Ciekawą możliwością jest śledzenie aktywności odbiorców oraz ranking najbardziej lubianych postów. Największą zaletą jest oczywiście brak opłat za korzystanie z aplikacji, wszystkie narzędzia są darmowe. Trudności może jedynie sprawiać zbyt skomplikowane przedstawienie dostępnych opcji.

Analiza działań podejmowanych w social mediach

Podobne możliwości do wskazanych powyżej ma narzędzie o nazwie SproutSocial, które powstało w Stanach Zjednoczonych. O jego niezawodności świadczy chociażby fakt, że korzystają z niego dobrze znane wszystkim firmy – Nokia, UPS, Dove. Narzędzia social media powinny być jak najbardziej przejrzyste i proste w obsłusze – takie właśnie jest SproutSocial, dostępne również w wersji mobilnej na każde urządzenie. Wszystkie opcje można testować za darmo, ale tylko przez okres 30 dni, następnie wybiera się jeden z trzech pakietów: Deluxe, Premium lub Team. Dwoma ostatnimi alternatywami są Buffer i Wisetrends, pierwszy działa podobnie do Hootsiute, analizuje podobne konta w social mediach. Wyróżnia się natomiast dokładniejszym planowaniem postów, które mają ukazać się w przyszłości. Tego rodzaju narzędzia social media pozwalają dopasować porę publikowania postów do największego zaangażowania. W darmowej wersji można obsługiwać po jednym koncie, natomiast za większą ilość należy uiścić opłatę. Ostatnia alternatywa to projekt polskich programistów z firmy Big Data, który pozostaje jeszcze w fazie rozwoju.

Zobacz więcej podobnych postów