Jakie zalety płyną ze studiowania grafiki reklamowej?
Marketing

Jakie zalety płyną ze studiowania grafiki reklamowej?

Studia grafika reklamowa na poziomie licencjackim czy podyplomowym przygotowują do zawodu projektanta w obszarze grafiki użytkowej, czyli multimediów, druku, ilustracji cyfrowej, projektowania informacji, typografii, identyfikacji i komunikacji wizualnej. Co dają studia graficzne?

Studia grafika reklamowa i multimedia

Decydując się na studia grafika reklamowa i multimedia mamy nadzieję, że dzięki nim nabędziemy różnego rodzaju kompetencji zawodowych. Program takich studiów głównie oparty jest na przedmiotach zawodowych, które podporządkowane są współczesnym nurtom projektowania graficznego, występujących na rynku pracy. Dodatkowo kurs studiów jest wzbogacony o zestaw kursów wprowadzających w tematykę dotyczącą zarządzania marką, zespołem i projektem oraz zapewniają niezbędną wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej. Po pierwszym roku, studenci są zobligowani do wybrania odpowiedniej specjalności. Do wyboru mają Grafikę reklamową i edytorską, Multimedia i grafikę interaktywną, User Experience czy Digital Art. Studenci oprócz wyboru są zobowiązani do przygotowania portfolio, na podstawie którego podejmowana jest decyzja o przyjęciu na daną specjalność. Po pozytywnie ukończonej specjalności absolwenci mają możliwość pracy jako grafik w branży gier lub wydawniczej, projektując książki, ilustrowane publikacje, multimedialne produkty edukacyjne czy działając w branży modowej.

Jakie zalety płyną ze studiowania grafiki reklamowej?

Dlaczego warto studiować grafikę reklamową?

Studia posiadają autorski program, który uzupełnia kompetencje grafika z zakresu promocji i marketingu, dzięki czemu można pracować zarówno w działach marketingu firm, jak i agencjach reklamowych. Po ukończeniu wybranej specjalności studenci uzyskują szczegółową wiedzę z danej dziedziny w taki sposób, by można było racjonalnie wybrać dalszą drogę kształcenia. Studenci mają okazję praktykować w agencjach reklamowych, działach marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych praktyków, znających realia rynkowe, którzy posiadają aktualną wiedzę i umiejętności. W trakcie studiów nabywa się wiedzę odnośnie narzędzi niezbędnych w zawodzie oraz w rozwoju potrzebnych kompetencji takich jak np. projektowanie stron www, przygotowanie plików do druku, tworzenie infografik, filmów czy animacji.

Perspektywy pracy po ukończeniu kierunku

Absolwenci grafiki reklamowej mogą starać się o pracę na stanowisku projektanta grafiki użytkowej, reklamowej i twórcy materiału multimedialnego w agencjach reklamowych, studiach projektowych, wydawnictwach, drukarniach, agencjach multimedialnych, przy produkcji gier, aplikacji i materiałów www lub jako freelancer, prowadzący własną działalność. Ponadto ma szansę rozwoju w zespole marketingowym lub promocji w firmach dowolnej branży.

Znaczenie pracy grafików w marketingu

Trzeba mieć świadomość, że praca grafika we współczesnym świecie jest niezwykle ceniona, ponieważ dzisiaj obraz jest dużo atrakcyjniejszy, aniżeli tekst. Obecnie, użytkownicy sieci skupiają się praktycznie na oglądaniu, a nie czytaniu, gdyż są bardziej podatni na bodźce wizualne i łatwiej je zapamiętują.

Zobacz więcej podobnych postów