Jak powszechnie wiadomo kampania mailingowa to forma promocji firmy, która ma naprawdę duży potencjał. Firmy, które zdecydują się na tego typu działania reklamowe muszą jednak pamiętać o tym, że aby kampania mailingowa mogła przynieść przedsiębiorstwu założone rezultaty musi zostać przeprowadzona zgodnie z pewnymi ustalonymi zasadami. W przypadku tego typu reklamy niezwykle istotna jest działanie w oparciu o właściwą strategię. O czym zatem warto pamiętać planując kampanie mailingową?
Dlaczego warto zdecydować się na przeprowadzenie kampanii mailingowej?
Bardzo wielu użytkowników Internetu codziennie korzysta ze swojej poczty mailowej, dlatego też wiadomości e-mail to bardzo dobry sposób na przekazanie naszym klientom ważnych informacji w tym również treści, które maja na celu promocję naszej marki. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej kampanii mailowej możemy zwiększyć sprzedaż naszych produktów i usług. Pamiętajmy, że dobrze opracowana kampania mailingowa to stosunkowo tania forma reklamy, która jest przy tym wysoce skuteczna, ponieważ pozwala dotrzeć nam do osób zainteresowanych naszą ofertą. Jak zatem przygotować kampanię mailingową, która przyniesie sukces naszej firmie?
Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, aby przygotować naprawdę dobrą kampanię mailingową?
Jeżeli planujemy przeprowadzenie kampanii mailingowej najpierw warto zatroszczyć się o przygotowanie wysokiej jakości bazy kontaktów. Musimy przede wszystkim zadbać o odpowiednią personalizację bazy. Istotnymi elementami są także segmentowanie i targetowanie. Pamiętajmy również o tym, że standardem w dzisiejszych czasach są responsywne kreacje e-mailingowe. Nigdy nie wiemy bowiem, na jakim urządzeniu nasi odbiorcy odczytają wysłaną przez nas wiadomość e-mail, dlatego aby jakość odbioru stworzonego przez nas komunikatu była właściwa, kampanię mailingową należy przygotowywać w oparciu o technikę Responsive Web Design. Przed rozpoczęciem kampanii zadbajmy także o przeprowadzenie testów A/B. Takie testy warto wykonać na różnego typu urządzeniach. W kampanii mailingowej bardzo ważna jest również sama treść wysyłanej wiadomości. Przekaz powinien być przede wszystkim zrozumiały, w tym celu należy wyselekcjonować najważniejszą treść. Zadbajmy o to, aby w wysyłanej przez nas wiadomości zostały umieszczone tylko przydatne i atrakcyjne komunikaty. Dzięki minimalizmowi będziemy w stanie zapewnić lepszą czytelność, unikniemy również zgubienia treści przekazu. Przy wysyłaniu maili do potencjalnych klientów musimy także w interesujący sposób ustalić temat wiadomości, zwiększy to bowiem szansę na to, że taki e-mail zostanie otworzony. Warto zauważyć, że zbyt intensywnie tworzone kampanie mailingowe, które ponadto nie są dostosowane do konkretnego odbiorcy mogą po prostu zostać automatycznie przekierowane do SPAM-u. Jeżeli zależy nam na tym, aby zwiększyć trafność przekazu naszych wiadomości i wysyłać je do najlepiej reagujących użytkowników warto skorzystać z nowoczesnych narzędzi automatyzujących takich jak np. Emailbidding. Na koniec należy także dodać, że po przeprowadzeniu kampanii dobrzej jest zbadać jej efektywność.