Wraz z rozwojem dostępności do Internetu pojawiło się większe zapotrzebowanie na występowanie firm i ich usług w sieci. Posiadanie własnej strony internetowej jest podstawowym elementem promocyjnym każdej współczesnej działalności. Wiele z nich niestety nie zdaje sobie sprawy jak wielki potencjał w nich drzemie, co skutkuje brakiem widoczności w Internecie oraz brakiem rozsądnej strategii działania na arenie wirtualnej. Potencjalny klient wchodząc w Internet oczekuje konkretnego produktu bądź usługi oraz łatwego i błyskawicznego dostępu do informacji. By to właśnie nasza firma wyświetlała się jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania trzeba wdrożyć odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem, a także z kwestią dotyczącą takiego aspektu jak monitoring pozycji w Google.
Pozycjonowanie
To wszelkie działania, które dążą do uzyskania wysokich pozycji danej witryny na dane frazy czy słowa kluczowe po wpisaniu ich w wyszukiwarkę internetową. Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką w Polsce jest oczywiście Google, co stanowi praktycznie około 97% ze wszystkich wyszukiwań. Pozycjonowanie kryje w sobie wiele złożonych czynności między innymi takich jak Audyt strony. Polega on na analizie jakości witryny, przepływu użytkowników, wyłapuje nieprawidłowości i potencjalne problemy na stronie oraz wspomaga w doborze trafnych i efektywnych fraz kluczowych dla prowadzonej działalności. Do pozycjonowania wchodzi również analiza konkurencji w Internecie. Chodzi tutaj o dokonanie researchu konkurencji i podejmowanych przez nich aktywności, opracowanie metodologii prac oraz oszacowaniu kosztów i terminów. Do tych działań dochodzi także optymalizacja strony czyli właściwe przygotowanie strony na podstawie wymagań wyszukiwarki Google. Nie można zapomnieć, że pozycjonowanie to w głównej mierze zwiększenie popularności strony. Są to systematyczne działania, które dążą do zwiększenia popularności danej strony wśród użytkowników sieci. To jedno z kluczowych działań marketingowych podejmowanych w Internecie. Reklama tego rodzaju umożliwia rozwój nie tylko w zasięgu lokalnym, ale także ogólnopolskim jak i światowym.
Pozycjonowanie lokalne a szerokie
To metoda, służąca pozyskaniu klienta w obszarze lokalnym. Właściwie wdrożona strategia lokalnego pozycjonowania może być niezwykle efektywna, a jednocześnie całkiem niskobudżetowa. Na podstawie wysokiej konwersji, czyli ogromnej liczby zapytań, chęci współpracy czy wysokiego poziomu sprzedaży powinien dać do myślenia firmom o ogromnym potencjale tego lokalnego SEO.
Pozycjonowanie szerokie jest nastawione na grupę odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem. To strategia szczególnie zalecana firmom, prowadzącym sklep online. Opiera się ona o metodę szerokiego ogona, która skupia się na pozycjonowaniu sklepu pod określone towary, występujące w ofercie sklepu. To sprawia, że reklama wpada wprost do odbiorcy, poszukującego danego produktu, co wpływa na wzrost wskaźnika konwersji.
Monitoring pozycji w Google
W działaniach marketingowych nie sposób przeoczyć rozwiązania jakim jest monitoring pozycji w Google. To narządzie, służące do monitorowania słów kluczowych w wyszukiwarce w różnych językach. Narzędzie umożliwia generowanie raportów CSV oraz filtrowanie wyników wyszukiwania w panelu.