Każdy marketingowiec zdaje sobie sprawę, jak istotny jest kontakt z klientem. Dzisiaj do zarządzania tym kontaktem wykorzystuje się systemy CRM. Dzięki nim komunikacja zachodzi sprawniej, a to dopiero początek korzyści z CRM. Na czym jeszcze one polegają? Czym tak właściwie jest CRM? Wyjaśniamy!
Co to jest CRM?
Rozwinięcie skrótu CRM – Customer Relationship Management – doskonale oddaje istotę systemu tego rodzaju. Jego zadaniem jest zarządzanie relacjami z klientem. Mowa o systemie instalowanym w firmie, który zapisuje wszelkie działania ze strony klientów oraz obsługi sklepu lub innego podmiotu działającego online. Jednak to jeszcze nie wszystko. System pozwala również na dokonywanie analiz poszczególnych działań. Główne korzyści z crm, to:
- możliwość przygotowywania indywidualnych ofert,
- ułatwienie określenia grupy docelowej,
- ułatwienie analizy działań marketingowych,
- ciągłość działań strategicznych,
- optymalizacja pracy zespołu,
- redukcja kosztów.
Kto, co i za ile
Dzięki CRM zyskujesz łatwy dostęp do informacji dotyczących zamówień. Dane dotyczą nie tylko zamawianych produktów, ale również danych klientów. Dowiadujesz się, co zamawiają poszczególni klienci, jak kosztowne są ich zakupy i kim są Ci ludzie. Tym sposobem możesz przygotować spersonalizowaną ofertę pod każdego klienta. Jednak to nie wszystko. Dzięki gromadzonym danym wiesz jakiego typu ludzie są Twoimi klientami. Dowiadujesz się, co cechuje większość Twoich klientów i jakie produkty ich interesują. Tym samym zyskujesz świadomość tego, w którą stronę powinny zmierzać Twoje działania marketingowe. Do kogo kierować kampanie i które produkty promować. Poza tym gromadzone dane umożliwiają również dokonywanie szeregu innych analiz. Między innymi okazują się przydatne w ocenie renotowności poszczeólnych kampani.
Bezcenne dane historyczne
System CRM umożliwia Ci wgląd do danych nawet sprzed wielu lat. Dzięki temu możesz obserwować zmiany zachodzące w Twojej firmie, jak również w preferencjach Klientów. W ten sposó na bieżąco jesteś w stanie modyfikować działania operacyjne, w tym działania marketingowe. Dostęp do danych z przeszłości umożliwia ciągłość działań strategicznych oraz opracowywanie długoterminowych strategii, które podlegają stałemu nadzorowi.
Działaj szybciej i taniej
System CRM, jak wiekszość nowych technologii, ma usprawniać pracę człowieka. Dzięki niemu pracownicy mają do wykonania mniej zadań, a te które wykonują, zabierają mniej czasu. Co więcej, rzadziej dochodzi do pomyłek, gdyż wszelkie dane i informacje są zgromadzone w systemie. Szybsza, sprawniejsza i pozbawiona błędów praca zespołu prowadzi do efektywniejszego funkcjonowania przedsiębiorstwa, a tym samym do wyższych zysków. Redukujesz również koszty, ze względu na mniejszy nakład pracy człowieka.
System CRM to dzisiaj nie tyle przydatne udogodnienie, co wręcz absolutna konieczność. Dzięki niemu komunikacja z klientem wkracza na niespotykany wcześniej poziom, a firma funkcjonuje o wiele sprawniej. Korzyści z crm czerpią zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i niewielkie, kilkuosobowe firmy.