Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Biznes

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Bez względu na to, czy samodzielnie zajmujemy się pozycjonowaniem strony internetowej, czy zleciliśmy to zadanie profesjonalistom, zawsze warto trzymać rękę na pulsie i regularnie weryfikować skuteczność prowadzonych w tym zakresie działań. Pozwoli to szybko reagować na wszelkie nieprawidłowości oraz upewnić się, że zmierzamy we właściwym kierunku. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony www – kiedy można liczyć na pierwsze efekty?

Pozycjonowanie strony jest kompleksowym przedsięwzięciem, które wymaga czasu, zaangażowania oraz cierpliwości. Na pierwsze efekty należy poczekać kilka miesięcy – z reguły zaobserwować je można w okresie od 3 do 6 miesięcy od rozpoczęcia działań. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie należy wstrzymać się od monitorowania pozycji strony. Wręcz przeciwnie, warto regularnie weryfikować pozycję strony w Google, gdyż pozwoli to nie tylko ocenić skuteczność wdrażanych działań, ale także czuwać nad pracą agencji, której zleciliśmy pozycjonowanie.

Coraz lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania pozwala potwierdzić właściwy dobór słów kluczowych, z kolei brak efektów pokazuje, że warto popracować nad optymalizacją strony lub poszukać innych, skuteczniejszych metod pozycjonowania, które lepiej sprawdzą się w przypadku naszej witryny. Na pozycję strony internetowej wpływa wiele różnych czynników, kluczowe jest więc stałe monitorowanie skuteczności działań oraz ich dostosowywanie do aktualnych warunków. Pewnym utrudnieniem w pozycjonowaniu mogą być także zmiany w algorytmach Google, które powodują wahania pozycji.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony www w Google? Narzędzia warte uwagi

Istnieje wiele metod i narzędzi, które pozwalają na monitorowanie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania Google. Jedną z najprostszych jest ręczne sprawdzanie pozycji, na której wyświetla się strona w wyszukiwarce – wystarczy wpisać w Google wszystkie słowa kluczowe, na które pozycjonujemy serwis oraz sprawdzić, na którym miejscu wyświetla się strona. Wymaga to jednak poświęcenia sporej ilości czasu oraz wylogowania się ze wszystkich usług Google. Wśród narzędzi, dzięki którym sprawdzimy pozycję strony w wyszukiwarce znajdują się także całkowicie bezpłatne programy, które na podstawie słów kluczowych precyzyjnie określą pozycję naszej witryny w wyszukiwarce.

Bardziej wymagający użytkownicy mogą skorzystać z Search Console od Google oraz profesjonalnych programów, które oprócz wskazania pozycji strony w Google oferują także szereg innych, przydatnych podczas pozycjonowania funkcjonalności. Do profesjonalnych narzędzi dedykowanych monitorowaniu pozycji strony www należą takie programy, jak m. in. Serprobot, Seostation, Stat4Seo i wiele innych. Za ich pomocą możliwe jest monitorowanie dużej liczby słów kluczowych, na które pozycjonujemy konkretną stronę. Pewnym utrudnieniem w korzystaniu z nich może być jednak fakt, że są to narzędzia płatne i skierowane głównie do profesjonalistów, czyli agencji SEO oraz pozycjonerów.

Partnerem materiału jest DevaGroup. Szukasz pozycjonowanie Niemcy wybierz lata doświadczeń!

Zobacz więcej podobnych postów